Mariana Drăgescu (Marie-Ane-Aurelia Drăgescu)-Zburatoarea, cum a fost numita, este ultima legendă feminină a aviaţiei române din cel de-al doilea război mondial care a luptat pe ambele fronturi şi a contribuit la salvarea vieţii a peste 1.500 de militari. Inca de la 4 ani, pe Mariana o interesau sporturile.Era pasionata de mersul pe bicicleta, de calarie, patinaj, inot, niste preocupari diferite de cele ale domnisoarelor din acele vremuri.Mariana insa i-a semanat mamei sale, care avea un spirit aventurier,ii placea libertatea si deborda intotdeauna de energie. In momentul in care a izbucnit Primul Razboi Mondial, Mariana tocmai venise cu parintii in Bucuresti. Avioanele germane bombardau orasul iar Mariana nu mai putea de drag, dorind sa mearga afara, sa le vada mai bine. Frica nu o caracteriza, ea reprezentand un simbol de curaj, daruire, un adevarat exemplu de viata, fiind o fire cutezatoare care s-a luptat din greu cu prejudecatile unei societati care marginaliza femeia, vazand-o numai in postura de gospodina. Mariana a terminat Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport şi Şcoala de Călărie a Regimentului 4 Roşiori. În 1935, ea s-a inscris pe ascuns la Şcoala de Pilotaj din Băneasa, incepand sa zboare in dubla comanda, fiind instruita de faimosul căpitan de aviaţie Constantin Abelas. În anul 1937, Mariana Drăgescu a fost încadrată la Aeroclubul Regal iar din iunie 1940, la Ministerul Transporturilor Navale şi Aeriene, în funcţia de pilot. Din anul 1941, a plecat pe front făcând parte din Escadrila Sanitară, supranumită Escadrila Albă- singura unitate de avioane sanitare pilotate de femei din lume. Mariana Drăgescu a participat la război pe ambele fronturi, unde a si ramas până-n ultima zi a războiului. Timp de 3 ani, pana in 1957 a lucrat ca instructor de zbor la Scoala de Aviatie Ghimbav din Brasov, dupa care a găsit un post de funcţionară la o clinică medicală, unde a lucrat ca dactilografă timp de zece ani. La împlinirea unui secol de viaţă – in septembrie 2012 – pilotul Mariana Drăgescu, cea mai longevivă membră a Escadrilei Albe si singura femeie pilot româncă de pe Frontul de Vest, a fost decorată cu Emblema Onoarea Armatei României, primind gradul de comandor.La ceremonia de ridicare în grad a Marianei Drăgescu au participat şeful Statului Major General, şeful Statului Major al Forţelor Aeriene şi preşedintele Asociaţiei Naţionale a Veteranilor de Război.

„o viață începută în 1912 în slujba unei idei, zborul, pe care l-a servit cu pasiune în drumul ei spre aștri”. (generalul Dobran)

Aeroportul Internațional McCarran, numit și Aeroportul Las Vegas, reprezintă principala cale de acces spre orașul resort Las Vegas –“Orașul Luminilor” sau “Disneyland-ul adulţilor” care reprezintă o combinație de lux, grandoare, lumina, și culori.

Aeroportul McCarran este principalul aeroport comercial din Las Vegas și întreagă regiune a comitatului Clark, Nevada, fiind cea mai mare baza de operare atât pentru operatorul de transport low-cost Allegiant Air cât și pentru regiunea din sud-vest. Aeroportul este localizat la 8 km sud de centrul business din Las Vegas, având o suprafață de 1,100 hectare și 4 piste, servind că hub pricipal pentru compania aeriană Great Lakes.

Aeroportul deține 110 porți la 2 clădiri separate ale terminalelor, fiecare cu garajul propriu, zona de ticketing/check-în, având deasemenea multe magazine, restaurante și fast food-uri.

Aeroportul deține o capacitate maximă de 53 milioane de pasageri și 625.000 de mișcări ale aeronavelor, având un serviciu gratuit de transfer cu autobuzul care se execută între terminale la fiecare 12-15 minute.

Aeroportul Las Vegas, cel de-al 7 lea cel mai aglomerat aeroport din America de Nord, a fost primul aeroport din US care a folosit frecenta radio pentru controlul bagajului pasagerilor, scăzând astfel șansele pierderii bagajelor.

 

 

În anul 2012, Aeroportul McCarran/Las Vegas s-a clasat pe locul 24 în lume pentru traficul de călători cu 40.799.830 pasageri și pe locul 8 în lume pentru mișcările aeronavelor, cu 527.739 decolări și aterizări.

Aeroportul găzduiește Muzeul de aviație Howard W.Cannon care descrie istoria aviatică a orașului, fiind permanent deschis și având accesul gratuit.

Aeroportul deține un serviciu de închirieri mașini unde se pot închiria la birourile Sixt următoarele autoturisme: BMW 3, BMW 5, BMW X3, Chevrolet Aveo, Chevrolet Suburban, Chrysler 300s, Ford E350, Ford Flex, Ford Mustang, Honda Civic, Hyundai Accent, Jeep Wrangler, Mercedes Benz, Mercedes-Benz E-Class, Mercedes-Benz ML, Toyota Rav4, Toyota Sienna, VW Beetle, VW Jetta, VW Passat, Volvo XC90

Aeroportul oferă un acces gratuit la W-fi , fiind unul dintre cele mai mari servicii de Wi-fi din țară, rețeaua servind 41 milioane de călători care folosesc aeroportul anual.

În plus, atracția principala a aeroportului o reprezintă cele peste 1000 de mașini automate în terminalele aeroportului care încânta la maxim pasagerii, fiind bine știut că acestea formează emblemă orașului.

Pentru cei care vor să cunoască îndeaproape împrejurimile Las Vegasului, unice prin farmecul lor și poftă de viață a oamenilor care par să se bucure de fiecare clipă, Aeroportul Internațional McCarran este cea mai rapidă cale spre a cunoaște și a trăi aceste momente de emoție, poftă de viață și încântarea maximă în față unor locuri unice în lume cum ar fi acest “Oraș al orașelor”

Testimonials & reviews

What They’re Saying

Deși se știe că fiecare companie caută un anumit tipar de la persoanele angajate, în scopul de a-și păstra unicitatea echipajului și a serviciilor oferite, rolul unui însoțitor de bord trebuie să fie în principiu același, indiferent de compania pentru care zbori. Mai întâi de toate, o însoțitoare de bord trebuie să dea dovadă de pasiune pentru meseria pe care o face, să aibă o fire empatică , să dea dovadă de spirit de sacrificiu și să își dorească să joace rolul de salvator, în cazul în care se confruntă cu situațîi limita. O însoțitoare de bord trebuie să dea dovadă de profesionalism , de spirit de echipa și de o bună comunicare cu restul echipajului. Această trebuie să fie mereu amabilă cu pasagerii, care o pot aborda pentru diferite probleme. Ea trebuie să fie răbdătoare, să le înțeleagă temerile uneori exagerate, atacurile de panică sau anxietatea care îi poate transformă de multe ori pe pasageri în niște indivizi irascibili, necooperanți , poate chiar respingători în față încercărilor de ajutor oferite de cei din jur. Din acest motiv este deosebit de important că ea să aibă o experiență în relația cu clienții, experiență care o poate ajută în depășirea unor situații de acest gen pe timpul zborului.

Tinand cont de faptul ca insotitoarea de zbor va fi ambasadorul companiei pentru care lucreaza, aceasta trebuie sa arate mereu impecabil, sa fie odihnita si ingrijita.

O alta cerinta obligatorie care trebuie respectata este punctualitatea, o stewardesa risand sa isi piarda jobul daca intarzie la un zbor, dand dovada in acest fel de superficialitate si neseriozitate.

Ea trebuie sa aiba tarie de caracter si sa calmeze spiritele incinse care pot perturba atmosfera linistita din timpul zborului, asigurandu-i pe pasageri ca vor ajunge in siguranta la destinatie.

Vârsta minimă de angajare ca stewardesă diferă de la o companie la alta, aceasta fiind între 18 şi 21 de ani, iar vârsta maximă fiind in general, de aproximativ 40 de ani.

Persoanele care vor sa ocupe acest job, trebuie sa aiba diplomă de bacalaureat si să aduca dovada aptitudinilor medicale (certificat medical JAR-FCL 3, clasa 2- controlul neurologic, oftalmologic, ORL, audiometric, ginecologic, cardiologic etc.) si trebuie deasemenea trecut controlul echilibrulului şi rezistenţei în condiţii speciale, care se face cu giroscaunul şi barocamera.

Examenul propriu-zis constă în proba de limba engleză, scris si oral şi o probă de geografia României şi a Europei, nota minimă de admitere fiind 7, la toate probele .

In afara costurilor destul de mari pe care le presupune acest job si anume parcurgerea unui curs teoretic, in valoare de circa 2000 de euro, care cuprinde 231 ore (incluzand si examinările de final de curs) si se efectueaza in aproximativ 8 săptămâni, trebuie platite si orele efectuate cu simulatorul de zbor, in jur de 500 euro, orele de zbor de pregatire care se ridica la suma de 1000 de euro si in plus examenul de licenta, in jur de 100 de euro.

In privinta cerintelor fizice, limita minima variază de la o companie la alta, dar în general porneste de la 1,58 metri la 2,12 metri pe vârfuri, cu mâna ridicată.

Astfel, dacă în cazul companiiei Wizz Air, înălţimea minimă în cazul femeilor care aplică pentru un astfel de post este de 1,65 metri, în cazul elveţienilor de la Swiss, aceasta poate scădea până la 1,58 metri. Reprezentanţii companiei Lufthansa pretind ca însoţitoarele lor de bord să aibă o înălţime cuprinsă între 1,58 metri şi 1,75 metri, iar olandezii de la KLM vor ca înălţimea maximă a acestora să fie de 1,85 metri solicitand ca inainte de interviul de angajare, femeile sa nu poarte pantofi cu toc pentru a atinge acest standard.

Primele 6 luni de la angajare reprezintă perioada de probă pentru stewardese.

Printre conditiile impuse pentru obtinerea postului, viitoarea stewardesă trebuie să fie capabila sa înoate singură 50 de metri complet îmbrăcată şi să nu aibă atacuri de panică nici măcar în cazuri extreme.

In plus, mai este important de mentionat faptul ca cea mai mare parte a companiilor aeriene, atât din România, cât şi din străinătate sunt destul de stricte cu viitoarele angajate, interzicandu-le acestora sa aiba orice fel de tatuaje si piercinuri sau cel putin, să nu le expună în timpul orelor de lucru.

Desi in general companiile aeriene sunt destul de stricte cu personalul pe care il recruteaza, exista si anumite companii aeriene străine care recrutează persoane fără licenţă, numai pe baza indeplinirii de catre acestea a unor anumite condiţii, asigurandu-le cursantilor atat instruirea teoretica cat si cea practica.

Pe langa partile frumoase pe care le implica acest job si anume, faptul ca nu este o meserie monotona si poti vizita locuri, poate inaccesibile uneori, datorita unor costuri financiare ridicate, aceasta meserie presupune si anumite dezavantaje si sacrificii pe care trebuie sa le suporti, in cazul in care alegi acest drum.

Un astfel de job pretinde ca persoana angajata pe un asemenea post sa isi sacrifice timpul petrecut cu familia, sa fie mereu departe de cei dragi, acest lucru implicand un consum nervos destul de mare si practic renuntarea la o viata personala si de familie.

In plus, sanatatea fizica si psihica a acestora este periclitata de programul de lucru solicitant si de desele schimbari de fus orar.

Aceasta meserie solicita deasemenea o buna stapanire a emotiilor si trairilor interioare. Indiferent ca se confrunta cu o situatie neplacuta sau traumatizanta care poate chiar sa-i afecteze pe cei apropiati, stewardesa trebuie sa dovedeasca o puternica stapanire de sine, rabdare si interes fata de toate problemele ridicate de pasageri, lasand pe ultimul loc grijile si problemele personale.

Printre sfaturile date de insotitoarele de zbor celor care vor sa urmeze aceasta meserie amintim:
“Celor care intr-adevar isi doresc sa-si petreaca timpul printre nori le doresc sa aiba multa rabdare si perseverenta. Ar fi indicat pentru ei sa vada dincolo de imaginea cool a insotitorilor de zbor si sa realizeze ca este o meserie stresanta , riscanta si obositoare pe alocuri.Este un job care te obliga sa stai departe de cei dragi pentru mult timp si iti cere sa iti sacrifici sarbatorile.In final, le-as sugera sa isi analizeze atent stiulul de viata. Pentru a rezista si a reusi in aceasta cariera este indicat sa fii putin narcisist, sociabil, bine informat, comunicativ, empatic” (Otila Zamfir –Oman Air)

 

Cu toți ne lovim de anumite întrebări în momentul în care ne pregătim pentru o călătorie cu avionul: am voie îmi iau pagerul, parfumul preferat, MP3 Player-ul

cu care pot delecta în timpul călătoriei, este necesar am un calmant , port centură de siguranță pe tot parcursul zborului?

Cu toțîi avem diferite dileme legate de condițiile care trebuie respectate în timpul zborului și căutăm niște răspunsuri pe care fie le găsim uneori foarte greu, fie deloc.

Din acest motiv, am decis în cele ce urmează va răspundem la o parte dintre aceste neclarități, începând prin a prezența celor interesați o lista cu lucrurile care au voie și respectiv cele care nu au voie se găsească în bagajul pasagerilor:

În primul rând, în timpul zborului, (în afară de geantă doamnelor și domnișoarelor sau geantă pt laptop) pasagerii au dreptul la un singur bagaj de mâna gratuit, care respecte dimensiunile menționate: 42 cm înălțime, 32 cm lățime și 25 cm grosime, fiind necesar acesta aibă loc sub scaunul din față lor; în cazul în care bagajul de mâna este mai mare decât un bagaj mic dar nu depășește dimensiunile menționate, poate fi ținut la bordul aeronavei în schimbul unei taxe, fiind obligatoriu aibă loc în compartimentul de sus; bagajul de mâna mare are dimensiunile : 56 cm înălțime, 45 cm lățime, 25 cm grosime, la bagajul de cala neexistând restricțîi legate de mărime, acesta putând depășească dimensiunile: 56cm x 45cm x 25cm dar fiind necesar aibă o greutate maximă de 32 kg .

Singurele bagaje de mână gratuite la Wizz Air sunt ghiozdanele de școală sau genţile de laptop care au loc sub scaunul din faţă, având dimensiunile maxime de 42x32x25cm.

Pe lângă bagajul de mână se mai poate lua în avion şi o haină sau o pătură, o revistă, cârje pentru persoanele care necesită ajutor și nu se pot deplasa singure, iar în cazul în care există la bord un copil mic, se poate aduce pentru acesta mâncare, un cărucior pliant, sau un leagăn mic.

În ceea ce privește obiectele pe care avem voie le transportăm în timpul călătoriei cu avionul,(pentru pasagerii care călătoresc cu compania Wizz) putem aminti: bani, bijuterii, metale preţioase, laptop, obiecte electronice personale, documente importante, acte, paşapoarte sau alte documente de identitate,cameră foto – (doar dacă este pusă în rucsac sau în troller), placă de păr, uscător de păr, epilator, MP3 Player, Kindle, periuţă electrică, fond de ten (dacă e fluid, doar dacă are maximum 100ml, dacă e compact (pudră) nu există nici o restricție), recipiente de maximum 100ml care trebuie ținute într-o pungă transparentă și închisă (sigilată) care se scoate din bagaj la controlul de securitate. Trebuie luat în considerare faptul toate recipientele (maximum 10) trebuie să aibă împreună cel mult 1 litru: parfum, pastă de dinți, șampon, gel de duș, balsam/mască de păr, cremă protecție solară, ojă, acetonă, un sandviș, croissant, biscuiți, etc, fructe, aparat de ras (fără lamă detașabilă), pilă de unghii – (dacă este din carton -de unică folosinţă- sau din plastic şi fără capete ascuţite) umbrelă – doar dacă se strânge, tigări (cel mult un cartuș), geantă de mână/umăr/poșeta – trebuie ținută în rucsac rucsac/troller, brichetă/chibrit, medicamente – trebuie însoţite de reţetă, obiecte (vase, tigăi suveniruri) baston/cârje- în avion, însă trebuie ținute separat de bagaj, în cazul în care pasagerii nu se pot deplasa fără ajutor.

Pasagerilor le este interzis transportul următoarelor obiecte în timpul călătoriei cu avionul:

arme de foc, muniție și explozibile, arme de vânătoare, arme destinate practicării unor anumite sporturi, orice obiecte sau substanțe care au aspectul unor arme de foc, a muniției sau explozibilelor , substanțe inflamabile, materiale radioactive, gaz condensat, substanțe otrăvitoare sau infecțioase, corozive , serviete și casete pentru transportul de valori cu dispozitive de alarmă încorporate, cu baterii pe litiu, sau materiuale pirotehnice, obiecte care pun viață pasagerilor în pericol , orice material interzis conform regulilor și reglementărilor oricăreia dintre țările afectate de acest transport, rămășițele pământești ale unui corp uman, orice obiecte specificate în instrucțiunile tehnice pentru transportul în siguranță al bunurilor periculoase pec alea aerului emise de Organizația Aviației Civile Internaționale (OACI) și de Reglementările privind bunurile periculoase emise de Asociația Internațională de Transport Aerian (IATĂ)

Wizz Air nu transporta animale de companie.( Câinii înregistrați care însoțesc nevăzători sau persoane cu handicap auditiv pot fi transportați doar pe rutele continentale europene, aceștia nu pot fi transportați pe rute spre sau dinspre Marea Britanie.).

Wizz Air oferă asistență pasagerilor orbi, surzi sau persoanelor cu handicap mental.

Doamnele însărcinate au voie călătorească până, și inclusiv, în săptămâna a 34 a de sarcina. După acest interval, acestora nu li se mai permite călătorească cu avionul.

În ceea ce privește călătoria copiilor cu avionul, acestora nu le este permis călătorească decât în condițiile în care sunt însoțiți de un adult sau dacă au vârstă de minim 14 ani.

În timpul călătoriei cu avionul, pasagerilor le este cerut respecte niște reguli care asigura desfășurarea zborului în condițîi maxime de siguranță:

Pasagerii trebuie păstreze liniștea pe timpul călătoriei cu avionul, atât pentru a nu le perturbă activitatea membrilor echipajului de zbor cât și pentru a își respectă colegii de călătorie care pot consideră necesar a avea o atmosfera relaxantă pe tot parcursul zborului.

Este necesar pasagerii țînă întotdeauna bagajele în compartimentul de sus(heatrick) iar acestea rămână închise pentru a preveni producerea unor accidente în timpul unei turbulențe sau aterizări forțate .

Atât stewardesele, cât și ceilalți pasageri trebuie acorde o atenție maximă dependenților de nicotină care ar putea fumeze pe ascuns pe timpul zborului. Deși la bordul unei aeronave se găsesc un număr de aproximativ 10 stingătoare la bord,  prin aruncarea mucurilor de țigară incomplet stinse, s-ar putea provoca un incendiu la bordul aeronavei, care ar periclita siguranță zborului.

În timpul zborului, pot apărea sau se pot agrava anumite probleme de sănătate de care suferă pasagerii, acestea putând fi datorate unor serii de cauze: presiune atmosferică indusă, temperatura scăzută, aer condiționat recirculat. Din acest motiv pasagerii sunt sfătuiți fie a avea la ei medicamentele necesare, (există și la bord anumite medicamente dar pot nu fie potrivite pentru toate afecțiunile pasagerilor) fie amâne deplasarea cu avionul în cazul în care starea de sănătate precară îi impedica facă față unei asemenea călătorii.

 

În ceea ce privește starea de rău provocată de o temere iesita de sub control în timpul zborului, (aerofobia) este indicat persoanele afectate de starea iminentă de rău se odihnească suficient înainte de îmbarcare și mănânce ceva ușor, pentru a evita atât simptomele de oboseală cât și stările de greaţă, dureri de cap sau ameţeală.

Printre afecțiunile cu care te porți confruntă în timpul zborului, putem aminti: tromboză(umflarea picioarelor cauzată de o proastă circulație a sângelui) care poate surveni în timpul zborului din cauza faptului pasagerii nu se mișcă deloc timp îndelungat, crize de epilepsie, atacuri de panică, crize de astm, leșinuri sau chiar alergii provocate de gustările servite pe timpul zborului. Cu toate la companiile mari există în trusa de urgență un epifen cu adrenalină care se administrează pasagerilor în caz de alergie severă, uneori se poate ajunge la reacții foarte puternice ale organismului la anumite tipuri de mâncare, așa este mai bine știm cu certitudine dacă suferim de o astfel de alergie și ne abținem de la anumite mâncăruri interzise.

În cazul unor goluri de aer, pasagerii sunt de obicei preveniți umeaza întâmpine astfel de situații, însă, există situații când personalul nu mai are timp aducă la cunoștință acest lucru pasagerilor, fiind astfel de preferat aceștia poarte permanent centură de siguranță pentru evitarea producerii unor incidente.
Pentru prevenirea unei stări de agitație în timpul călătoriei, mai ales dacă persoanele în cauza știu au existat antecedente, nu este indicat se consume cafea sau alcool înainte de călătorie astfel încât poată fi reduse şansele de a suferi un atac de panică. În schimb, este bine se consume apă atât înainte cât și după ce pasagerii se urcă la bord.

Una dintre cele mai importante condiții care asigura o stare de relaxare în timpul zborului, este delectarea cu o lectură sau o muzică relaxantă pe timpul călătoriei, fiind necesar pasagerii aibă o atitudine pozitivă și evite se încarce cu gânduri și energii negative, sau cu prejudecăți legate de posibilitatea producerii unui accident aviatic.

În cazul în care ne confruntăm cu senzaţia disconfortantă de urechi înfundate, este indicat se mestecece gumă, se bea apă, sau se ia un decongestionant, care să elibereze căile respiratorii.
O îmbrăcăminte adecvată poate ajute la creșterea propriului confort astfel încât într-o astfel de călătorie se optează pentru o ținută cât mai lejeră şi niște pantofi comozi, care dea o stare generală de bine.

Dacă există persoane care se confruntă cu o stare de anxietate majoră, este indicat se ia un anxiolitic cu câteva minute înainte de plecare, deoarece medicamentul provoacă o stare de somnolenţă și poate liniști temporar persoanele suferinde. Deasemenea este indicat se ia un Emetostop/ Emetiral, pentru persoanele care vor prevină stările de greață.

Deși statisticile arată șansele îți pierzi viață în timpul unei călătorii cu avionul sunt de 1 la 8 milioane, este bine pasagerii fie instruiți cu privire la condițiile de siguranță care trebuie respectate în timpul zborului și în același timp este indicat ei înșiși își ia niște măsuri minime de precauție pentru a se evita apariția unor probleme pe parcursul călătoriei.

Diverse

Cele mai periculoase aeroporturi din lume

Printre cele mai periculoase aeroporturi din lume, amplasate în zone unde chiar și piloții experimentați pot efectua cu greutate manevrele de decolări și aterizări amintim: