Henri Coanda

"Imaginează-ți în viitor un avion care decolează vertical, zboară ca de obicei și aterizează vertical"

Istoric

In anul 1938, la 27 ianuarie, Carol al II-lea decreta infiintarea „unui aeroport la Craiova, care sa serveasca si ca aerodrom militar, in caz de razboiu…”. Incepand din acel an, Aeroportul Craiova „afectat transportului aerian public de pasageri si marfa” a functionat pe actualul amplasament. Decolarea si aterizarea se faceau la acea vreme pe o pista de pamant avand dimensiuni de 1000 x 200 m. Intre 1938 si 1956 serviciile pentru pasageri erau ca si inexistente, lipsind confortul de care beneficiaza astazi pasagerii. Intre 1950 si 1952 s-a construit o pista betonata cu dimensiuni de 2000 x 60 m si s-au facut primele dotari cu mijloace de apropiere si aterizare constand din 2 NDB-uri. La 6 mai 1957 s-a deschis prima linie aeriana, Craiova – Bucuresti, cu avioane rusesti de tip LI-2. In 1959 s-a construit cladirea in care se afla astazi turnul de control si dispeceratul aeroportului si s-a trecut la folosirea avioanelor tip AN-2 pana in 1962 cand a inceput utilizarea de avioane moderne, pentru acei ani, de tip IL -14. Acest tip de aeronava a deservit cursa Craiova – Bucuresti pana in anul 1972.
Tot in perioada 1959 – 1972 s-a extins pista la dimensiunile de 2500 x 60 m si s-a construit o cale de rulare de 380 x 14 m si o platforma pentru imbarcare – debarcare de 75 x 110 m, ambele din beton. Intre anii 1972 si 1989, ruta Craiova – Bucuresti a fost deservita de avioane tip AN – 24 si IL – 18, s-a construit corpul tehnic, sala de asteptare pasageri, centrul de emisie si salonul de protocol al aeroportului. Revolutia din 1989 si trecerea la economia de piata in Romania, au dus la scaderea numarului de curse ale companiei TAROM, ceea ce a insemnat sistarea curselor interne regulate incepand cu anul 1994. Din 1995, Aeroportul Craiova a fost deschis traficului intern si international, deservind numai curse charter. Incepand cu data de 29 martie 2007, zborurile companiei Carpatair pe legatura Craiova-Timisoara au fost lansate in mod oficial, catre cele 15 destinatii in Italia, Grecia si Germania . Intreaga regiune aflata in curs de dezvoltare din S-V Romaniei va avea la dispozitie cea mai rapida si comfortabila cale de transport catre alte destinatii din Europa
Informatii despre noi

Aeroportul International Craiova

✈ Servește atât traficului de pasageri cât și circulația aeronavelor, fiind al doilea cel mai mare aeroport din Sud-Vestul României.
✈ Dispune de o infrastructură modernă, iar principalele griji sunt:
Cele mai bune servicii
100%
Tour Agents
75%
Sorin Manda

Director General al Aeroportului International Craiova

Politicile aeroportului țintesc spre a oferii o îmbunătățire permanentă a sistemului, a echipamentelor și pe baza unei logistici complementare, noi țintim spre conexiunea cu celelalte sisteme de transport ( mașini, tren ), astfel oferind o comunicare interreginonală și de trafic cât mai fluentă. Creșterea numărului de turiști care preferă mijlocul de transport aerian în locul altor transporturi, reprezintă o parte a clienților potențiali pentru zboruri din / spre Craiova.
Testimonials & reviews

What They’re Saying

Professional people

Meet the Team

Descriere si obiective

Aeroportul International Craiova deserveste atat traficul de pasageri cat si miscarile de aeronave in zona de Sud-Vest a Romaniei. Aeroportul International Craiova dispune de infrastructura moderna, principalele preocupari fiind legate de cresterea continua a calitatii serviciilor prestate, a conditiilor pentru sosirea, plecarea si manevrarea la sol a aeronavelor in trafic national si/sau international, asigurarea serviciilor aeroportuare pentru tranzitul de persoane, marfuri si posta, precum si servicii de interes public national, protejand in acelasi timp resursele naturale ale mediului.
Principalul interes al Aeroportului Craiova este cresterea constanta a calitatii serviciilor intreprinse, a conditiilor asigurate cu ocazia plecarilor, sosirilor si in timpul operarii la sol sau a stationarii aeronavelor care zboara intern si extern. In acelasi timp, ofera servicii aeroportuare pentru tranzitul persoanelor, al marfurilor, cat si pentru servicii postale si cele care vizeaza interesul national public, urmarind, totodata, protejarea resurselor naturale ale mediului.
Astfel intreaga regiune in curs de dezvoltare din Sud-Vestul Romaniei are la dispozitie cel mai rapid si comfortabil mijloc de transport catre alte destinatii din Europa, putand prelua in momentul de fata un flux de 600 de calatori pe ora si fiind totodata singurul care deserveste cele 2,3 milioane de locuitori ai Olteniei.

Tehnica Aeroportuara

Aeroportul Craiova dispune de:

pista cu dimensiunea de 2500 x 45 m, PCN 46 F/C/W/T cale de rulare cu suprafata: 380m X 25m, PCN 46 F/C/W/T platforma imbarcare/debarcare in suparfata de 24.000 m ², 8 locuri de parcare pentru aeronave de tip C, PCN 52 R/D/W/T
Ca mijloace de navigatie aeriana, mentionam :
ILS Cat I, D/VOR DME ;
Sistem luminos de apropiere: pe directia 27, cat. II-III -900 m, iar pe directia 09, neprecizie – 420 m.
Securitatea Aeroportuara
La Aeroportul Craiova, sistemul de securitate este conform regulilor ICAO, fiind disponibile 6 dispozitive X-Ray, (RAPISCAN) cu posibilitatea de procesare a unui nr. de 600 pasageri/ora, avand 2 fluxuri separate de pasageri si bagaje pentru plecari si sosiri.

Situat la o distanta de 7 km de centrul orasului Craiova, de-a lungul traseului Craiova – Bucuresti, aeroportul deserveste intreaga zona a Olteniei, fiind cea mai apropiata poarta aeriana pentru cele cele 5 judete : Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt si Valcea.

Astfel intreaga regiune in curs de dezvoltare din Sud-Vestul Romaniei are la dispozitie cel mai rapid si comfortabil mijloc de transport catre alte destinatii din Europa, putand prelua in momentul de fata un flux de 600 de calatori pe ora si fiind totodata singurul care deserveste cele 2,3 milioane de locuitori ai Olteniei.

ro_RO